Avisenes framtid

Jeff Jarvis (Buzzmachine) er kanskje en fantast. Men hans siste analyse av nett og papir, er uansett svært interessant lesning.
Her hevder Jarvis at nyhetsorganisasjonene må krympe mens de blir bedre, men at fortjenesten deres samtidig har potensial for vekst. Han advarer mot gammelmodellen der målet var å levere alt til leserne, enten det dreier seg om utenriksanalyse, golfråd eller musikkanmeldelser, og viser til nisjenes overlegenhet på sine felt.
Jeg forsøkte å drøfte nettopp dette i en bloggpost for noen uker siden.
Kampanje bringer ellers en ganske interessant drøfting av Dagbladets strategi gjennom intervjuer med fire mediesynsere i dag. Den kan med fordel leses i lys av Jarvis’ spådommer.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s