OL-kavalkaden

Jeg fikk ikke med meg mye av OL i sommer, siden vi ikke har kjøpt Riksnett på hytta. Gledet meg derfor til gårsdagens kavalkadeprogram på NRK. Jeg klarte ikke se på det.

Jeg kan forstå at sportsredaksjoner i øyeblikkets entusiasme velger vinkler som i ettertid virker latterlige. Men kavalkaden gjør det klart at NRK virkelig mener OL er et oppgjør mellom Norge og Sverige, der det aller beste man kan vise seerne er en svenske som mislykkes.

Selv blåser jeg i svenskenes OL-resultater. Jeg er interessert i å se de beste prestasjonene, og hvordan de norske deltakerne lykkes eller mislykkes.

Den statsgode innrettingen og kommentarene ødela kavalkaden, som også var skjemmet av for mange hopp og en overflod av svada. Så var det sagt.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “OL-kavalkaden

  1. Jeg så på med et halvt øye. Det så ut til å skli fint inn i sjangeren lørdagsunderholdning på NRK. Det irriterer meg forholdsvis mye at de lager barne-tv også på kveldstid.

  2. IvarE

    Jepp, «for mange hopp og en overflod av svada» sier igrunn det meste om sporten på TV. Til daglig er det også for mye fotball og en overflod av svada, men det er vel en annen historie.

  3. Så annonseringen i forkant og anslaget. Skiftet kanal…

  4. Tilbaketråkk: En syk sjel i et sunt legeme. Tåler vi mer sport? « Norwegian Affairs

Legg igjen en kommentar

