Sjefen min er så flink. Og så fin.

Jeg har tenkt at journalistikk om medier per definisjon er den mest korrupte delen av faget. Da jeg imorges så Dagbladets omtale av sin egen redaktør, slo det meg først som en som illustrasjon, for ikke å si karikatur.

Men dette er jo ikke egentlig reklame, i motsetning til de uetiske (men PFU-godkjente) tekstreklamesakene for egne businessprosjekter og partnerskap i Dagbladet, VG, Aftenposten og overalt ellers.

Uansett tror jeg Martine Aurdals omtale av egen sjef i dagens avis kvalifiserer til en eller annen pris:

«Det finnes flere gode grunner til ikke å kåre landets mektigste homofile. For det første; Dagbladets sjefredaktør er en opplagt kandidat til seieren. Anne Aasheim leder en av landets største aviser, hun er avisas første kvinnelige redaktør, Nettstedet Gaysir har flere ganger kåret henne til landets mektigste lesbe, og hun har bak seg lederjobber i hele NRK-systemet. Derfor ba redaksjonen henne om å være juryleder. Sjefredaktøren bestemte selv at hun ikke vil være kandidat.»

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Sjefen min er så flink. Og så fin.

  1. Tom Arild Haugen

    Kan dette være sant?
    Hmm. Her er det mye som ikke stemmer. Den store selvmotsigelsen må være brukt bevisst. Hvis ikke kvalifiserer det ikke engang til å bli kommentert. Hvis journalisten virkelig mener at det er mange grunner til ikke å kåre den mektigste blant de homofile, er det ikke smått pussig at selveste keiseren blant de homofile selv skal velge sine undersåtter?

Legg igjen en kommentar

