Forfattermøte

Vi møter den myteomspunne forfatteren dagen før dagen før bursdagen hans, som skal feires med stortingspresidenten og kulturministeren som hedersgjester. Det vil si, vi møter ham ikke. Dankert Solstrand har nemlig ikke forlatt leiligheten på Briskeby i Oslo de siste tre ukene, så vi oppsøker ham der.
En vissen lavendelplante drysser sine siste rester over salongbordet, omkranset av høye bokstabler. Solstrand ser også litt tørkerammet ut, men smiler likevel vennlig til journalist og fotograf.
– Det sies du ikke har vært ute av leiligheten på flere uker?
– Ja, det vil si, hvor lenge er det nå igjen, jo, det er tre, tre må det være.
– Hva holder deg så lenge innendørs?
– Jo, altså, jeg skulle jo ut, altså. Men jeg fikk ikke på meg skoene. Tåneglene er blitt for lange. Så jeg lette etter noe å forkorte dem med, eller heter det justere? Men så slo det meg, den tingen, neglesaksen altså, er i Berlin.

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar

