Daily Archives: august 19, 2009

Venstres Abid Raja i ferd med å finne formen

Jeg synes Abid Raja fra Venstre kom overlegent best fra det da han, Jonas Gahr Støre og Frps Per-Willy Amundsen diskuterte innvandring, asylsøkere og integrering i moskeen Islamic Cultural Center i Oslo i kveld.

Raja er ofte litt vill og kan virke som han skifter angrepsmål mange ganger i timen. Det er for eksempel ikke alltid like overbevisende når han stiller tydelige krav til innvandrere, for i neste sekund å hudflette Ap for å stille krav til innvandrere.

Men han var helt overlegen i moskeen. Nå begynner visst selve debatteknikken å sitte, samtidig som Raja er personlig, litt varm, tydelig og på hugget.

Her er mine spontane inntrykk, slik jeg meldte dem på Twitter (starter nederst):

Jeg syns NRK er kommet voldsomt godt i gang med valgkampdekningen. Minus velgerpanelet?
5 minutes ago from twhirl

Skala 1-6: Raja 5, Støre 2, Amundsen 1
8 minutes ago from twhirl


Anbefaler Åse Brandvolds store artikkel i Klassekampen sist lørdag om pakistanernes historie i Norge
10 minutes ago from twhirl

Frps Amundsen faller helt av lasset. Det er litt fint
12 minutes ago from twhirl


Raja: Derfor jeg har kastet meg inn i debatten. Progleder: Og nå skal vi kaste deg litt ut. Herlig!
14 minutes ago from twhirl

Veldig god debattleder fra NRK i moskeen
17 minutes ago from twhirl


Raja til Støre: Jeg er veldig glad i deg
19 minutes ago from twhirl

@oivindi sant, men tror Raja treffer flere av flest ved å svare med integrerings svikt, enn Støres prat om kommuner med tomme mottak
20 minutes ago from twhirl in reply to oivindi

Et nytt norsk vi der alle føler de er vi. Godt mål, dårlig formulert
24 minutes ago from twhirl

Raja feiler Støre av banen med svar på hva ved asylpolitikken han tror irriterer flest
27 minutes ago from twhirl

«Lukkede mottak som den endelige løsningen». Subtil sjofelhet fra Støre, eller bare vilkårlig ordvalg?
29 minutes ago from twhirl

Raja virker ofte litt vill. Men hans åpningsinnlegg var solid debattkunst
31 minutes ago from twhirl

Norges første debatt uten sko. Bra tittel, db.no!
36 minutes ago from twhirl

2 kommentarer

Filed under Uncategorized